Столична «Батьківщина» запропонувала 9 кроків, які захистять інтереси Києва в процесі “розлучення” з компанією Ахметова

31 грудня 2017 року завершується термін дії угоди від 27.09.2001, за якою майно енергетичного комплексу міста Києва перебуває в управлінні компанії «Київенерго».

Досвід цієї “співпраці”, а правильніше сказати – експлуатації компанією «Київенерго» майна киян – переконливо доводить: підконтрольна олігарху Ахметову компанія «Київ­енерго» виявилася неефективним управлінцем міського енергетичного комплексу.

Рівень зноше­ності мереж та інших енергетичних об’єктів не ви­тримує критики. Послуги мешканцям міста надаються на незадовільному рівні, через що кияни постійно по­терпають від аварійних та планових відключень гарячого водопостачання, відсутності систем його циркуляції, а температура теплоносія часто є ниж­чою за декларований рівень.

Відсутність належних інвестицій у модернізацію комплексу та підвищення його енергоефективнос­ті призвели до колосальної заборгованості з кому­нальних платежів, яка непідйомним фінансовим тягарем лежить на мешканцях Києва.

Інфраструктурна відсталість енергетичного комп­лексу внаслідок «господарювання» «Київенерго» ставить під загрозу безпеку міста та всієї країни.

Високою лишається ймовірність техногенних ката­строф та зовнішніх втручань у систему управління комплексом, про що свідчать нещодавні кібератаки, а також залежність від російських постачальників трубної продукції.

Фракція «ВО «Батьківщина» в Київраді рішуче вимагає від органів місцевої та центральної влади:

  1. Повернути під контроль київської громади весь технологічний комплекс «Київенерго», а не лише його частину.
  2. Негайно оприлюднити дані аудиту та інші матеріали про майно міста Києва, яке перебу­ває в управлінні компанії «Київенерго», а також принципи, за якими здійснюється це управління.
  3. Перевірити виконання структурами Ахметова зобов’язань, які бралися перед містом щодо розвитку та реформування комплексу, починаючи з 2001 року.
  4. Не допустити грабунку киян під виглядом компенсацій за “поліпшення” майна міста, які начебто здійснювалися силами «Київенерго».
  5. Включити представника громади Києва – до Наглядової ради «Київенерго». Кабінет Міністрів України, як орган, у підпорядкуванні якого перебуває НАК «Енергетична компанія України» (власник 25% акцій «Київенерго»), повинен невідкладно зробити кроки щодо зміни представників держави у Наглядовій раді «Київенерго». Членами Наглядової ради повинні стати представники громади міста Києва та зсередини проконтролювати процес повернення майна місту.
  6. Представити план управління майном. До 1 червня 2017 року Київська міська державна адміністрація повинна представити на розгляд громадськості та експертного середовища варі­анти подальшого управління майном, яке зараз перебуває під контролем «Київенерго».
  7. Розблокувати рішення про повернення «Київенерго» у Київраді. Київська міська рада повинна невідкладно повернутися до розгляду рішення, яке регламентує кроки, необхідні для забезпечення повернення майна «Київенерго» громаді міста.
  8. Притягнути винних до відповідальності. Правоохоронні органи повинні розпочати невід­кладні слідчі дії та притягнути до відповідальності винних за укладення завідомо невигідної для громади міста Києва угоди з «Київенерго» про управління енергетичним комплексом столиці.
  9. Створити інвентаризаційну комісію за участю громадськості. Представники громад­ських організацій та незалежні експерти мають увійти до інвентаризаційної комісію і бути до­лучені до розробки договору про визначення процедури та умов повернення майна, яке пере­буває під контролем «Київенерго», місту.

Ключовим ризиком для міста залишається те, що приватні бенефіціари «Київенерго» можуть і неодмінно скористаються недосконаліс­тю низки угод, які умисно були складені в інтересах найвпливовішого олігарха. У такому випадку Київ може отримати лише зношені тепломережі, у той час як найцінніші активи структури Ахметова залишать собі або ж вимагатимуть фінансової компенсації за “поліпшення” майна, яке насправді здійснювалося коштом киян.