31 грудня 2017 року завершується термін дії угоди від 27 вересня 2001 року, за яким майно енергетичного комплексу міста Києва знаходиться в управлінні компанії “Київенерго”.
Досвід цієї “співпраці”, а правильніше сказати – експлуатації компанією “Київенерго” майна киян переконливо доводить наступне:
- Підконтрольна олігарху Ахметову компанія Київенерго виявилася неефективним управлінцем міського енергетичного комплексу. Рівень зношеності мереж та інших енергетичних об’єктів не витримує критики.
- Послуги мешканцям міста надаються на незадовільному рівні, через що кияни постійно потерпають від аварійних та планових відключень гарячого водопостачання, відсутності систем його циркуляції, а температура теплоносія часто є нижчою за норму.
- Відсутність належних інвестицій в модернізацію комплексу та підвищення його енергоефективності призвели до колосальної заборгованості по комунальних платежах, яка непідйомним фінансовим тягарем лежить на мешканцях Києва.
- Інфраструктура відсталість енергетичного комплексу внаслідок “господарювання” “Київенерго” ставить під загрозу безпеку міста та всієї країни. На високому рівні зберігається ймовірність техногенних катастроф та зовнішніх втручань у систему управління комплексом, про що свідчать нещодавні кібер-атаки, а також залежність від російських постачальників трубної продукції.
Ключовим ризиком для міста залишається те, що приватні бенефеціари “Київенерго” можуть і неодмінно скористаються недосконалістю низки угод, які умисно були складені в інтересах найвпливовішого олігарха.
В такому випадку Київ може отримати лише зношені тепломережі, в той час як найцінніші активи структури Ахметова залишать собі або ж вимагатимуть фінансової компенсації за “поліпшення” майна, яке насправді здійснювалося за кошти киян.
Тому фракція ВО “Батьківщина” в Київраді рішуче ВИМАГАЄ від органів місцевої та центральної влади наступного:
- Повернути під контроль київської міської громади весь технологічний комплекс “Київенерго”, а не лише його частину.
- Негайно оприлюднити дані аудиту та інших матеріалів про майно міста Києва, яке перебуває в управлінні компанії “Київенерго”, а також принципів, за якими здійснюється це управління.
- Перевірити виконання структурами Ахметова зобов’язань, які бралися перед містом щодо розвитку та реформування комплексу починаючи з 2001 року.
- Не допустити грабунку киян під виглядом компенсацій за “поліпшення” майна міста, які начебто здійснювалися силами “Київенерго”.
- Ввести у наглядову раду “Київенерго” представника київської громади. Кабінет міністрів України, як орган, в підпорядкуванні якого перебуває НАК “Енергетична компанія України” (власник близько 25% акцій “Київенерго”) повинен в невідкладному порядку здійснити кроки щодо зміни представників держави у Наглядовій раді “Київенерго”. Членами Наглядової ради повинні стати представники громади міста Києва, і вони мають зсередини проконтролювати процес повернення майна місту.
- Представити план управління майном. До 1 червня 2017 року Київська міська державна адміністрація повинна представити на розгляд громадськості та експертного середовища варіанти подальшого управління майном, яке зараз перебуває під контролем “Київенерго”.
- Розблокувати рішення про повернення “Київенерго” у Київраді. Київська міська рада повинна невідкладно повернутися до розгляду рішення, яке регламентує кроки, необхідні для забезпечення повернення майна “Київенерго” громаді міста.
- Притягнути винних до відповідальності. Правоохоронні органи повинні розпочати невідкладні слідчі дії та притягнути до відповідальності винних за укладення завідомо невигідної для громади міста Києва угоди з “Київенерго” про управління енергетичним комплексом столиці.
- Створити інвентаризаційну комісію за участі громадськості. Представники громадських організацій та незалежні експерти мають увійти у інвентаризаційну комісію та бути долученими до розробки договору про визначення процедури та умов повернення місту майна, яке перебуває під контролем “Київенерго”.
Фракція ВО “Батьківщина” у Київраді