Киянам доводиться платити за послуги «Київенерго», які вони не замовляли, або платити за помилки КМДА.
За даними КМДА, «Київенерго» помилилося, щонайменше, аж 50 тисяч разів – саме стільки сімей домоглися перерахунку своїх квитанцій за опалення.
«Київенерго» – головний столичний монополіст у сфері надання комунальних послуг.
“І ціни у нього відповідні: левова частка квартплати йде саме цій компанії. А з огляду на різке підвищення вартості енергоносіїв останніх років, цифри у квитанціях ми часом бачимо дійсно страшні. І справа тут не тільки в ціні на вугілля і газ, адже в складних розрахунках ціни опалення і гарячої води є низка суперечностей, – наполягає голова комісії з питань ЖКГ Володимир Бондаренко.
Наприклад, у грудні мешканці будинку на Оболоні отримали платіжки з майже 5 тис. грн за опалення. Причиною цього стала помилка лічильника, через яку мешканці платили за опалення сусіднього будинку. І таких помилок за минулий опалювальний сезон було чимало.
Кияни розповідали про платіжки за тепло, де суми досягали 7 тис., 8 тис., а то і 9 тис. грн. Всього ж, за даними КМДА, «Київенерго» помилилося аж 50 тисяч раз – саме стільки сімей домоглися перерахунку своїх квитанцій за опалення.
Про яку загальну суму обрахунку йдеться важко навіть уявити. Тож, щоб уникнути подібних помилок понад 4 тисячі користувачів виявили бажання особисто бути присутніми при знятті показників теплового лічильника співробітниками компанії.
Втім, є і менш помітні невідповідності. Так, кияни, які живуть в будинках, теплові пункти яких не належать до «Київенерго», повинні платити додатково, хоча витрати на транспортування вже враховані в тарифі. Так само і з лічильниками. Якщо вони не належать «Київенерго», то платити за них треба додатково.
Звичайно, аби відхреститись від звинувачень у непрозорості, компанія почала публікувати детальний перелік витрат, з яких формується тариф на тепло. Однак, наприклад, до обчисленого НКРЕКП тарифу за опалення в 1384,56 грн/Гкал «Київенерго» плюсує ще 32,4 на послуги банку та абонслужби.
«Аналізуючи складові тарифу, я знайшов дуже цікаві речі. Уявіть собі, що кияни платили за такі цікаві речі, як ”презентації в «Київенерго»”, ”оздоровлення співробітників «Київенерго»” або навіть за ”очищення дворових ту алетів у Києві” – небагато, десь 0,5 копійки на місяць, але уявіть це в масштабах міста (3,5 – 4 млн.осіб) – за рік набігала кругленька сума», – поділився Володимир Бондаренко.
Ще одна графа витрат, на якій компанія явно економить, – це відновлення території після термінових ремонтних робіт.
«Київенерго» навіть пропонували штрафувати за зірваний асфальт і полишені ями. При цьому такі роботи ніяк не пов’язані з модернізацією, і минулого року не було замінено навіть кілометри тепломереж.
За роки експлуатації майнового енергетичного комплексу міст останній значно втратив в ціні, пошуку інвестицій для модернізації не відбувалось, а амортизаційні витрати знову ж закладались до тарифу для населення. При цьому це прямо позначається на якості послуг, коли мають місце постійні відключеннями електроенергії, гарячої води та опалення.
Цікаво, що зважаючи на все вищезазначене, «Київенерго» оцінює власну рентабельність всього в 0,62%. Тож наразі для більшості мешканців столиці компанія є яскравим прикладом невідповідності ціни та якості.
У КМДА вже заявили, що після наступного опалювального сезону місто шукатиме нового концесіонера.
«Цього разу міській владі слід пам’ятати, що такий об’єкт не може бути просто засобом для отримання вигоди. Його ключове завдання – забезпечувати гідні умови життя киян. Інакше після заміни концесіонера і тарифи, і якість послуг залишаться на тому ж рівні», – прокоментував очільник столичної «Батьківщини» Володимир Бондаренко.