Батьківщина: Кияни платять за «кота в мішку»

Киянам доводиться платити за послуги «Київенерго», які вони не замовляли, або платити за помилки КМДА.

За даними КМДА, «Київенерго» помилилося, щонайменше, аж 50 тисяч разів – саме стільки сімей домоглися перерахунку своїх квитанцій за опалення.

«Київенерго» – головний сто­личний монополіст у сфері на­дання комунальних послуг.

“І ціни у нього відповідні: левова частка квартплати йде саме цій компанії. А з огляду на різке підвищення вартості енергоносіїв останніх ро­ків, цифри у квитанціях ми часом бачимо дійсно страшні. І справа тут не тільки в ціні на вугілля і газ, адже в складних розрахунках ціни опалення і гарячої води є низка суперечностей, – наполягає голова комісії з питань  ЖКГ Володимир Бондаренко.

Наприклад, у грудні мешкан­ці будинку на Оболоні отримали платіжки з майже 5 тис. грн за опалення. Причиною цього стала помилка лічильника, через яку мешканці платили за опалення сусіднього будинку. І таких по­милок за минулий опалювальний сезон було чимало.

Кияни розпо­відали про платіжки за тепло, де суми досягали 7 тис., 8 тис., а то і 9 тис. грн. Всього ж, за даними КМДА, «Київенерго» помилилося аж 50 тисяч раз – саме стільки сімей домоглися перерахунку своїх квитанцій за опалення.

Про яку загальну суму обрахунку йдеться важко навіть уявити. Тож, щоб уникнути подібних помилок понад 4 тисячі користу­вачів виявили бажання особисто бути присутніми при знятті по­казників теплового лічильника співробітниками компанії.

Втім, є і менш помітні невідпо­відності. Так, кияни, які живуть в будинках, теплові пункти яких не належать до «Київенерго», по­винні платити додатково, хоча витрати на транспортування вже враховані в тарифі. Так само і з лічильниками. Якщо вони не нале­жать «Київенерго», то платити за них треба додатково.

Звичайно, аби відхреститись від звинувачень у непрозорос­ті, компанія почала публікувати детальний перелік витрат, з яких формується тариф на тепло. Од­нак, наприклад, до обчисленого НКРЕКП тарифу за опалення в 1384,56 грн/Гкал «Київенерго» плюсує ще 32,4 на послуги банку та абонслужби.

«Аналізуючи складові тари­фу, я знайшов дуже цікаві речі. Уявіть собі, що кияни платили за такі цікаві речі, як ”презентації в «Київенерго»”, ”оздоровлення співробітників «Київенерго»” або навіть за ”очищення дворових ту­ алетів у Києві” – небагато, десь 0,5 копійки на місяць, але уявіть це в масштабах міста (3,5 – 4 млн.осіб) – за рік набігала кругленька сума», – поділився Володимир Бондаренко.

Ще одна графа витрат, на якій компанія явно економить, – це відновлення території після тер­мінових ремонтних робіт.

«Ки­ївенерго» навіть пропонували штрафувати за зірваний асфальт і полишені ями. При цьому такі роботи ніяк не пов’язані з модернізацією, і минулого року не було замінено навіть кілометри тепломереж.

За роки експлуатації майнового енергетичного комплексу міст останній значно втратив в ціні, по­шуку інвестицій для модернізації не відбувалось, а амортизаційні витрати знову ж закладались до тарифу для населення. При цьому це прямо позначається на якості послуг, коли мають місце постій­ні відключеннями електроенергії, гарячої води та опалення.

Цікаво, що зважаючи на все ви­щезазначене, «Київенерго» оцінює власну рентабельність всього в 0,62%. Тож наразі для більшості меш­канців столиці компанія є яскравим прикладом невідповідності ціни та якості.

У КМДА вже заяви­ли, що після наступного опалю­вального сезону місто шукатиме нового концесіонера.

«Цього разу міській вла­ді слід пам’ятати, що такий об’єкт не може бути просто засобом для отримання вигоди. Його ключове завдання – забезпечувати гідні умови життя киян. Інакше після заміни концесіонера і тарифи, і якість послуг залишаться на тому ж рівні», – прокоментував очільник столичної «Батьківщини» Володимир Бондаренко.