Наприкінці минулого року Київський міський голова презентував проект нового Генерального плану м.Києва. Наразі, повний текст проекту поки не доступний для широкого загалу. Кияни можуть ознайомитися лише з презентацією, розміщеною на сайті Департаменту містобудування та архітектури. Цей факт ускладнює проведення фахового аналізу цього документу, який по суті має стати містобудівною конституцією столиці.
Від киян я неодноразово чув занепокоєння, що метою нового Генерального плану є узаконення незаконних рішень міської влади та створення комфортних умов для забудовників, а не врахування інтересів громади міста. Тому надзвичайно важливим є проведення відкритого громадського обговорення проекту генплану та врахування пропозицій і зауважень мешканців.
В проекті нового генплану анонсовано багато важливих та довгоочікуваних стратегічних рішень розвитку Києва. Це, насамперед, розвиток та модернізація транспортної інфраструктури міста. Столиця має піти шляхом розвитку рейкового транспорту. Передбачено продовження наявних ліній метро (на Виноградар) та будівництво нових – четвертої Подільсько-Вигурівської (на Троєщину) та у перспективі – п’ятої лінії. Намічено включення залізниці в єдину систему з метрополітеном та швидкісним трамваєм з створенням пересадочних вузлів. Заплановано подальше облаштування відокремлених смуг для руху громадського транспорту, розвиток велосипедної інфраструктури, а заразом і будівництво різнорівневих транспортних розв’язок. Крім того, заплановано будівництво трьох нових мостів через річку Дніпро, один із них має з’єднати Оболонь з Троєщиною.
Проектом Генплану прогнозується зростання населення Києва до 2040 р. до 3,8 мільйона осіб та передбачається будівництво більше 28 млн. квадратних метрів нового житла. Нове житло планують, зокрема, будувати на місці застарілих «хрущовок» (понад 1,5 тисяч гектарів) і промислових та складських зон. Тут відразу виникає багато дискусійних питань. Це і збереження від забудови історичних об’єктів, зелених зон, будівництво нових дитячих садочків та шкіл, модернізація застарілої комунальної інфраструктури і т.д. Всі ці питання є життєвоважливими для киян і без їх вирішення новий генплан стане не містобудівною конституцією, а причиною чергових конфліктів між мешканцями та забудовниками.
Розробники Генерального плану озвучили плани прийняття документу на червень 2020 року. На моє переконання, для цього необхідно якнайшвидше оприлюднити повний текст нового генплану та розпочати його громадські обговорення. Я закликаю всіх киян активно включитися в цей процес. Від нашої з вами позиції залежить в якому місті ми з вами будемо жити завтра!